Kvalitet & miljö
Kvalitetspolicy
På vår klinik är kvalitet ett begrepp som styr både vad vi kan erbjuda våra patienter och hur vi själva arbetar. Kvalitetsarbetet ligger som grund till att vi ska få fortsatt förtroende från våra patienter. Vi gör alltid vårt yttersta för att
tillfredsställa relevanta önskemål från patienter. Målet är att våra patienter skall känna sig nöjda med helhetsupplevelsen hos oss. Vi ska erbjuda en säker vård av högsta kvalitet. Målet är att våra patienter skall få ökad livskvalitet och bättre
hälsa efter besök hos oss.
Detta innebär att:
vi har tydligt fokus på patienten, genom såväl våra medicinska kunskaper som vårt bemötande
vi skall vara ledande inom området hyperhidros (=överdriven svettning)
all vård skall präglas av förståelse och respekt för individens behov
det skall vara lätt att komma i kontakt med oss
vi arbetar aktivt med ständig förbättring, kvalitet- och patientsäkerhet genom att samtliga medarbetare är delaktiga och engagerade i utvecklingsarbetet
vi bedriver forskning för att utveckla och förbättra vården för patienterna
vi uppfyller aktuella lagar, förordningar och krav som ställs på vår verksamhet
Miljöpolicy
Våra medarbetare ska vara medvetna om hur var och en påverkar miljön och bidrar genom sina val och handlingar i sitt dagliga arbete till ett hållbart samhälle, en god miljö och en bättre hälsa med ökad livskvalitet.
Detta innebär att:
vi uppfyller aktuella lagar, förordningar och andra krav som ställs på vår verksamhet
vi vid inköp i största möjliga utsträckning väljer material, läkemedel och kemiska produkter som medverkar till att minska negativa följder för både hälsa och miljö
vi arbetar för att minska miljöpåverkan och resursförbrukning från vår verksamhet
vi strävar efter att ständigt förbättra vårt miljöarbete och öka kunskapen kring miljöfrågor
vi beaktar miljöaspekter vid val av leverantörer
Stockholm den 30 augusti 2016